Érdekes írások azoknak, akik érdeklődnek a közelebbi és távolabbi múlt iránt

Történelem Mindenkinek

Történelem Mindenkinek

A romániai autógyártás egyik "legmélyebb" pontja - tapasztalatok az Oltcitról a Népítéletről

2025. február 19. - Szentgáli Zsolt

Korábban már többször közöltem összeállítást arról, milyen tapasztalatot szereztek honfitársaink a kelet-európai autógyártás rossz minőségű termékeivel.

Most ismét a Népítéletről válogattam leírásokat olyan "szerencsésektől", akik megtapasztalhatták a rendszerváltás környéki romániai autóipar egyik minőségi mélypontját: a Citroen kisautó-licence alapján gyártott Oltcitot.

(A képeket külön válogattam az egyes írások illusztrálására).

Ipari hulladék négy keréken

oltcit_club_belso.jpg

Kihajtok a kereskedőtől. Tükröket állítgatom. A belső tükör a kezemben maradt. Ragasztották.

oltcit_szembol.jpg

Este mondom irány a város. Hoppá. Csak a reflektor világít. Izzócsere. A városba tartva az új tompított is kiégett. Másnap szerelés. Túltölt.

oltcit_muszerfal_citroen_felirattal.jpg

Az aksiból kiforrott az összes sav. Aksicsere, elektomos rendszer buherálás. Utazgatásaim során a kapcsolók bosszantottak. Megnyomva őket sokszor beestek a műszerfalba, csak csavarhúzóval lehetett kipiszkálni.

Esküvőre mentünk. Előtte nap töltöttem bele 10 liter benzint. A távolság 40 km lett volna oda-vissza. Hazafelé kifogyott. Kiderült, hogy a szivató bowdenje, elszakadt, úgy maradt.

A szelepemelő bütyköstengely úgy elkopott, hogy aszongya ilyet a szerelő még nem is látott elfelejtették megedzeni.

oltcit_csomagter.jpg

Gyárilag a hátsó ajtó gumiján keresztül vezették át a világítás kábeleit, amitől az deformálódott, és nagy esőben csak gumicsizmában lehetett beülni az autóba.

Rohadt.

Ablaktörlő tekerőkar a kezemben maradt

Román veszedelem

oltcit_muszerfal.jpg

 A fogyasztást nem elírtam, tényleg 25 litert zabált, egyszer ki is fogyott a benzinkúttól 70m-re a piros lámpánál :)
Az óradesign viszont nagy sikert aratott az ismerősök körében (mindenki könnyesre röhögte magát a műszerfalon, meg a levesestányér felniken :))) 

Istenverte sz*r!!!

oltcit_club_oldal.jpg

Ennél sz*rabb autó a világon nincs! Inkább vettem volna egy szekeret es ket lovat, Inkább hánytam volna a trágyát!

Egyszer nem mentem úgy el vele valahova, hogy ne legyen baja! Sokszor nem értem haza se. Egy szerelő sem meri elvállalni ,annyira bonyolult és sz*r! 

oltcit_motorter_2.jpg

Képtelen voltam az alapjáratot beállitani!! Hiába volt jó, másnapra elb*szodott!
Porlasztót többször is cseréltem de nem volt hatásos!
A porlasztó fedelet többször leszereltem egy nap, mint amennyit pisiltem!

Önismereti tréning olcsón

Nagyobb esőben életveszélyes volt, többször megállt egy komolyabb pocsolya átszelése után. (Vár-önindítóz-imádkozik-vár-önindítóz-imádkozik). 

Egyszer az M3-ason elhagytam a kipufogóját, Isten vigyázott az utánam jövőkre...
Egy erdélyi kiránduláson már a határon úgy kellett áttolni, röhögtek is rendesen a román határőrök.

oltcit_motorter.jpg

Aztán megállt úgy 80-100 kilóméterenként. Benzinszűrő-csere. Aztán megállt, mert esni kezdett az eső.

Visszatérő rémálom

oltcit_csomagter_2.jpg

 Belülről olyan, mintha egy régi Citroen szeretkezett volna egy génhibás bölénnyel, és gyermeküket beleillesztették volna a járműbe.
Az 1129 ccm boxermotor hangja fenomenális, 90km/h felett már nem lehetett rádiót hallgatni.

A fogyasztása szintén őrült jó, benzinből 16l/100km, olajból csak fél.

Minden nap meglepett valamivel, az alkatrész beszerzése pedig néha szinte lehetetlen feladat volt. Néha még rémálmodok vele, olyankor izzadva ébredek.

Horror-Made in Romania

 A gyertyák szó szerint berohadtak, hátul oldalt befolyt az esővíz, rozsdásodott mindenhol, néha kurblival kellett beindítani, elszakadt az ékszíj, túlságosan szerette a benzint, hidegben néha beindult, (amikor már örültem, hogy indulhatok, akkor leállt), eltömődött benne az összes cső, szelep, retesz, tönkrementek a zárak, az üvegbiztosíték csak azért volt, hogy legyen. Többször toltuk, vontattuk, mint vezettük. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tortenelem-mindenkinek.blog.hu/api/trackback/id/tr8018799510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.02.20. 04:33:45

Már sok blogon megfordult ez a poszt, illetve ez a téma az utóbbi tizenpár évben.
Valóban egy határ sz@r volt a típus, ezeknél még a Trabant-Wartburg szint is jobb volt, pedig hát az se volt egy minőségi csoda.

Cserny mster 2025.02.20. 08:35:36

Na, azért a Trabant-Wartburg hozta amit vállalt! Keveset, de azt tudta.

Kemény Zoltán 2025.02.20. 08:52:12

Kedves Zsolt!

Meglepett, de jól esik, hogy van még olyan ember, aki internetes cikket ír az Oltcitról 2025-ben. Még akkor is, ha ebben a cikkben kevés pozitívum hangzik el az autóról. Nekem ennél sokkal jobb élményeim vannak az Oltcitjaimról.

Főleg erről: Totalcar: Oltcit Kabrió

Ezt a gépet anno még Karotta is megdicsérte. Igaz, akkor még kölyök gólya volt, akárcsak én.

További sikeres írást kívánok.

Burgermeister 2025.02.20. 09:37:19

Azt biztosan tudjátok, hogy nem véletlen volt ez ennyire szar. A román munkás direkt igy csinálta, ez v olt az egyik ellenállásuk a rendszer felé. Volt az a mondás, hogy a daciát szed széjjel és rakd ujra össze és jó lesz.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2025.02.20. 10:40:02

Nem mintha a Samara mondjuk sokkal jobb lett volna, főleg mai szemmel.
süti beállítások módosítása