Korábban már többször közöltem összeállítást arról, milyen tapasztalatot szereztek honfitársaink a kelet-európai autógyártás rossz minőségű termékeivel.
Most ismét a Népítéletről válogattam leírásokat olyan "szerencsésektől", akik megtapasztalhatták a rendszerváltás környéki romániai autóipar egyik minőségi mélypontját: a Citroen kisautó-licence alapján gyártott Oltcitot.
(A képeket külön válogattam az egyes írások illusztrálására).
Ipari hulladék négy keréken
Kihajtok a kereskedőtől. Tükröket állítgatom. A belső tükör a kezemben maradt. Ragasztották.
Este mondom irány a város. Hoppá. Csak a reflektor világít. Izzócsere. A városba tartva az új tompított is kiégett. Másnap szerelés. Túltölt.
Az aksiból kiforrott az összes sav. Aksicsere, elektomos rendszer buherálás. Utazgatásaim során a kapcsolók bosszantottak. Megnyomva őket sokszor beestek a műszerfalba, csak csavarhúzóval lehetett kipiszkálni.
Esküvőre mentünk. Előtte nap töltöttem bele 10 liter benzint. A távolság 40 km lett volna oda-vissza. Hazafelé kifogyott. Kiderült, hogy a szivató bowdenje, elszakadt, úgy maradt.
A szelepemelő bütyköstengely úgy elkopott, hogy aszongya ilyet a szerelő még nem is látott elfelejtették megedzeni.
Gyárilag a hátsó ajtó gumiján keresztül vezették át a világítás kábeleit, amitől az deformálódott, és nagy esőben csak gumicsizmában lehetett beülni az autóba.
Rohadt.
Ablaktörlő tekerőkar a kezemben maradt
Román veszedelem
A fogyasztást nem elírtam, tényleg 25 litert zabált, egyszer ki is fogyott a benzinkúttól 70m-re a piros lámpánál :)
Az óradesign viszont nagy sikert aratott az ismerősök körében (mindenki könnyesre röhögte magát a műszerfalon, meg a levesestányér felniken :)))
Istenverte sz*r!!!
Ennél sz*rabb autó a világon nincs! Inkább vettem volna egy szekeret es ket lovat, Inkább hánytam volna a trágyát!
Egyszer nem mentem úgy el vele valahova, hogy ne legyen baja! Sokszor nem értem haza se. Egy szerelő sem meri elvállalni ,annyira bonyolult és sz*r!
Képtelen voltam az alapjáratot beállitani!! Hiába volt jó, másnapra elb*szodott!
Porlasztót többször is cseréltem de nem volt hatásos!
A porlasztó fedelet többször leszereltem egy nap, mint amennyit pisiltem!
Önismereti tréning olcsón
Nagyobb esőben életveszélyes volt, többször megállt egy komolyabb pocsolya átszelése után. (Vár-önindítóz-imádkozik-vár-önindítóz-imádkozik).
Egyszer az M3-ason elhagytam a kipufogóját, Isten vigyázott az utánam jövőkre...
Egy erdélyi kiránduláson már a határon úgy kellett áttolni, röhögtek is rendesen a román határőrök.
Aztán megállt úgy 80-100 kilóméterenként. Benzinszűrő-csere. Aztán megállt, mert esni kezdett az eső.
Visszatérő rémálom
Belülről olyan, mintha egy régi Citroen szeretkezett volna egy génhibás bölénnyel, és gyermeküket beleillesztették volna a járműbe.
Az 1129 ccm boxermotor hangja fenomenális, 90km/h felett már nem lehetett rádiót hallgatni.
A fogyasztása szintén őrült jó, benzinből 16l/100km, olajból csak fél.
Minden nap meglepett valamivel, az alkatrész beszerzése pedig néha szinte lehetetlen feladat volt. Néha még rémálmodok vele, olyankor izzadva ébredek.
Horror-Made in Romania
A gyertyák szó szerint berohadtak, hátul oldalt befolyt az esővíz, rozsdásodott mindenhol, néha kurblival kellett beindítani, elszakadt az ékszíj, túlságosan szerette a benzint, hidegben néha beindult, (amikor már örültem, hogy indulhatok, akkor leállt), eltömődött benne az összes cső, szelep, retesz, tönkrementek a zárak, az üvegbiztosíték csak azért volt, hogy legyen. Többször toltuk, vontattuk, mint vezettük.