Érdekes írások azoknak, akik érdeklődnek a közelebbi és távolabbi múlt iránt

Történelem Mindenkinek

Történelem Mindenkinek

15 érv amellett, hogy a világnak ukrán győzelemre van szüksége - az orosz agresszió ellen vívott harcukban

Timothy Snyder világhírű amerikai történész gondolatmenet

2023. január 31. - Szentgáli Zsolt
  1. Az embertelenséget meg kell állítani. Amit az oroszok művelnek a megszállt területeken, az népirtással ér fel, így e területek felszabadításával az ukránok életeket is mentenek. ez önmagában is elegendő ok, hogy ukrán győzelemre van szükség,

Tagadják az oroszok a bucsai népirtást, de a valóság mást mutat | Alfahír

 

2. A nemzetközi jognak megfelelő rend helyreállítása. Ennek alapja, hogy egy ország nem támadhat meg egy másikat, és nem foglalhatja el a területét.

What is International Law all about - iPleaders

3. Véget kell vetni a birodalmak korának, ez lehet az utolsó háború, amit a gyarmatosító logika alapján indítottak, és ami szerint egy másik ország nem létezik

The Russian Empire - Summary on a map - YouTube

4. Az EU békeprojektjének megvédése. Oroszország háborúja nemcsak Ukrajna, hanem az európai országok békés kooperációja ellen is irányul.

The EU was started to create peace | EU ROPE

5. A jelenlegi orosz vezetés háborús veresége esélyt adna arra is, hogy a jövőben jogállam legyen Oroszországból.

Russia's Alexei Navalny faces extra 15 years in jail over 'extremism'  claims | Alexei Navalny | The Guardian

6. Az orosz vereség a zsarnokok presztízsének gyengülését is jelentené.

A XXI. században eddig az autoriter rendszerek kialakulása volt a trend, Ha vereséget szenvednek egy demokratikus országtól, ez megfordíthatja a trendet. A fasizmus az erőről szól, és a vereség az, ami diszkreditálja.

Putyin = Hitler: az orosz elnök a mémgyárosok célkeresztjében | 24.hu

7. Arra is emlékeztetné a világot, hogy a demokrácia a jobb rendszer. Egy olyan ország győzelme lenne, ami megválaszthatja a saját vezetőit egy olyannal szemben, amelyik nem.

A Unique Database Charts Latin America's Deepening Democracy - Ideas Matter

8. Az orosz vereség egy nagy európai háború esélyét is csökkentené. Ha vereséget szenvednek, kevésbé valószínű, hogy újabb támadást indítanának európai országok ellen.

 9. Az ukrán győzelem Kínának is azt üzenné, hogy egy Tajvan elleni esetleges hadjárat nagyon kockázatos, és bukás lehet a vége.

What's the dispute between China and Taiwan about? Does Australia recognise  Taiwan? Your basic questions answered - ABC News

10. Az ukrán győzelem az atomfegyverek terjedését is akadályozná. Ukrajna lemondott a saját atomfegyvereiről. Ha viszont vereséget szenved, az más országoknak azt üzenheti: nekik szükségük lesz atomfegyverre, hogy megvédjék magukat.

Nuclear weapons: Which countries have them and how many are there? - BBC  News

11. Azzal, hogy csökken az orosz–nyugati és kínai–tajvani háborúk esélye (előző két pont) és az atomfegyverek terjedésének esélye is (előző pont), összességében az orosz vereséggel az atomháború kockázata is csökkenne.

12. A Wagner-csoport nyersanyagokhoz is hozzá akar jutni, például a sóbányákhoz Bahmut környékén, hogy ezzel további háborúkat finanszírozzanak. Ha nem sikerül hozzájutniuk, további jövőbeni háborúk esélyét is csökkentené.

Ukrán vezérkar: több száz Wagner-zsoldos került kórházba Luhanszk megyében  | Mandiner

13. A háború kimenetele a világ élelmiszer-ellátására is hatással lehet. Ukrajna jelentős élelmiszer-exportőr, Oroszország pedig azzal fenyeget, hogy fegyverként használja az élelmiszert. Ezt kell megakadályozni.

Aláírták a megállapodást az ukrán gabonaexportról - Portfolio.hu

14. Az orosz vereség szerinte felgyorsíthatja a fosszilis tüzelőanyagokról való átállást is. milyen veszélyeket jelent, ha egy rendszer az ilyen típusú nyersanyagaival tud zsarolni Ez folytatódik, ha Oroszország veszít a háborúban.

 Elégetik a gázt az oroszok, miközben Európában energiaválság van | Euronews

15 Az utolsó érv szerinte: az ukrán győzelem megerősítené a szabadság értékeit. Ami nemcsak az orosz megszállással szembeni ellenállásról szól (bár most elsősorban arról), hanem a jogról, hogy egy nép eldönthesse, milyen jövőt akar magának.

Az életben egyszer van ilyen lehetőség, amit nem lehet elszalasztani.

Az ukránok megadták a lehetőséget, hogy megfordítsuk ennek az évszázadnak a történetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://tortenelem-mindenkinek.blog.hu/api/trackback/id/tr3318038230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 20:43:14

@Szentgáli Zsolt: "A már bent lévő tagok döntik el, hogy felveszik-e vagy sem."

A probléma itt csak annyi, hogy a döntés példátlanul elhamarkodottnak ígérkezik, ha törődünk olyan hangokkal, akik a "hős" Ukrajnát máris tagállamként látnák szívesen. Az EU híresen kényes a jogállamiságra és a korrupciómentességre. Ukrajnában viszont jelenleg be vannak tiltva az ellenzéki pártok.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 20:44:11

@Boldeone2:
"- A szomszèdtól mikortól? Mindig az a kèrdès? Pl mi magyarok azt mondjuk Erdèly a " miènk volt " 1000 èvig , a románok meg azt mondják , az Dacia rèsze volt ők 2000 ève ott voltak"
És erre a Román Tudományos Akadémia és annak nagyszerű vezetője Elena megállapításán kívül bármilyen bizonyíték van? Tudod, legalább egy sziklarajz, vagy a fasztudja mi.

"Ugyanez az összes európai határra szinte elmondható: mindig a pillanatnyi erőviszonyok szerint alakultak"
Ja, és akkor megállt a történelem 91ben? Hát a mostani erőviszonyok alapján meg nem az övék se a Krím, se a Donbasz.
Ja, az ott élőkkel mi van, mesélj? Az ő önrendelkezésük miért is van leszarva? Nyolc éve harcolnak a dicső Ukrajna ellen, mert nem akarnak oda tartozni.

Boldeone2 2023.02.02. 20:45:41

@tiltsál ki te gyökér: Hogy megváltozott a narratíva elvtárs. "

- Nálatok lehet elvtárs! Èn mindig azt mondom: hogy Ukrajna valamilyen módon győzni fog, mert az egèsz nyugat úgy beleállt a küzdelembe , hogy nem veszthet. A kerdès hogy mi a győzelem ? Szerintem Dèl- Ukrajna ukrán lesz, a Donbass meg orosz ..
Jós nem vagyok, de ezt kellene elfogadni mindkét fèlnek ( etnikai realitás )

Ha egy Nato tagot megtámad valaki"

- Pont azt írtam, hogy arra nincs\nagyon kevès az esèly, de a magyar kisebbsègen mèg csattanhat az ostor-Orban rossz politikája miatt !
Egyèbkènt, egy vèletlen fegyveres konfliktusban a román szomszèdok az ukránok pártját fognák....( Ne legyen ilyen, persze ...)
Magyarország -Orbánèk miatt -pária az EU-ban , NATO -ban. A Biden admin ki nem állhatja Orbánt ...

Boldeone2 2023.02.02. 20:48:34

@Androsz: Románia 1862-ben jött létre két fejedelemség egyesülésével. Lehet, hogy ott voltak, csak nem voltak románok."

- A románok mást mondanak, azt, hogy ők a dákok leszármazottai ...de, kb mindegy is: a nacionalizmus, a nemzeti szűklátókörűsèg tesz tönkre mindent, mert minden állam a saját SZUBJEKTÍV igazát hiszi....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.02. 20:50:37

Azt azért sejtettem, hogy a fideszgecik jönnek védeni a védhetetlent.

@Ződ2000: pontosan!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 20:51:16

@Boldeone2: "Ez butaság ! Zelenszkij nem lövetett szét semmit, sőt a donbassi autonómai benne volt elnöki programjában"

Félreértettél. Zelenszkij egész Ukrajnát löveti szarrá az oroszokkal, inkább, mint hogy a higgadtabbak tanácsát követve tárgyalni kezdett volna a támadókkal egy elfogadható veszteségről. Mostanra Ukrajnából alig maradt valami. A kevésbé vérszomjas ukrán lakosság bizonyára hálás a harcos elnöknek, amiért az az ő kontójukra volt hősies a ruszkikkal szemben.

Benne volt az elnöki programjában? Ettől hasra kéne esnem? Liz Truss elnöki programjában is benne volt sokminden, de hol van most ő?

"a legutóbbi időkben mèg az is ki volt adva az ukrán katonáknak, hogy ne lőjenek vissza"

Hehe. Szóval korábban visszalőttek? (Költői kérdés volt.) Ne cifrázzuk, az ukrán kormány éveken át belháborút folytatott a Donbássz ellen, a saját államának területén belül. Célzottan az oroszajkú lakosság ellen, vagyis "népirtás" folyt. Ezeket akarja pár idióta az EU-n és a NATO-n belül látni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.02. 20:55:11

Én eddig azt hittem, hogy a románokat meg a szlovákokat nem szeretjük, aztán meg kiderült, hogy az ukránokat.

Boldeone2 2023.02.02. 20:55:29

@tiltsál ki te gyökér: Ja, és akkor megállt a történelem 91ben? Hát a mostani erőviszonyok alapján meg nem az övék se a Krím, se a Donbasz.
Ja, az ott élőkkel mi van, mesélj? Az ő önrendelkezésük miért is van leszarva? Nyolc éve harcolnak a dicső Ukrajna ellen, mert nem akarnak oda tartozni."

- A pillanatnyi erőviszonyok mindig változnak ! Oroszországnak a saját maga által aláírt nemzetközi szerződèseket kellene betartani, mert amit most csinál az háborús latorkodás!
A donbassi oroszokat Putyin fegyverekre fel ès lazította az ukránok ellen, nagyjaból erről szól az egèsz..
Egyèbkènt vannak ott ukránok is bőven...Sőt, az orosz a betelpült főleg , a cárok idejèn...

Erdèly elvesztèse neked sem tetszett ugye? Ott a románok kb. azt csinálták, mint most az oroszok ...Valamivel több volt román, mint a magyar, így önkènyesen elcsatolták ...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.02. 20:59:39

@DFK: gondolom akkoriban nem örömködtél, hogy megkapják a magukét a teve/kecskebaszók.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.02. 21:01:03

Ezek a tetvek akkor is örültek volna, ha annak idején ceausescu megtámad minket.

Boldeone2 2023.02.02. 21:03:08

@Androsz: Mostanra Ukrajnából alig maradt valami. A kevésbé vérszomjas ukrán lakosság bizonyára hálás a harcos elnöknek, amiért az az ő kontójukra volt hősies a ruszkikkal szemben."

- Így ahogy mondod ! Zelenszkij most nèpszerűbb Ujrajnában mint mikor megválasztották! A tènyek azt mutatják, hogy az orosz hadsereg elfoglalt ott rablás, rombolás, gyilkoságok , nemi erőszak kísèri őket!
Vagyis : Teljesen jogos a totális harc velük szemben !
Putyinnal meg hièna,hadsereggel nincs ès nem is lehet alku!
Az Ukránok a hazájukèrt küzdenek!

Ne cifrázzuk, az ukrán kormány éveken át belháborút folytatott a Donbássz ellen, a saját államának területén belül. Célzottan az oroszajkú lakosság ellen, vagyis "népirtás" folyt"

Ne cifrázzuk: a Putyin által felfegyverzett donbassi bűnöző szeparatisták harcoltak az ukrán hadsereg ellen ès mindkét oldalon voltak áldozatok!
Debalceve mond valamit ?

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 21:04:30

1. Amit az oroszok művelnek a megszállt területeken, az népirtással ér fel
Amit az azov ezred művelt 8 évig az is.
2. De bizony, hogy elfoglalhat. Erről szól a történelem. Most látsz ilyet először?
3. Az Usa akkor most számolja fel magát?
4. Hazugság. Egy csúnya nézést nem kapott Európa.
5. Az orosz jogállam az nekünk annyira jó lenne? Gondold már át.
6. Ezt a marhaságot. Fasizmus? Háát, azov ezred fasiszta, az tény. Szerintem az olyan kijelentések, hogy az ukránok több ezer éve itt vannak, az is fasiszta. De egy nép teljes kultúrájának a betiltása is eléggé fasiszta dolog, nem?
7. Demokrácia remek rendszer, csak akkor Ukrajnában miért tiltották be az ellenzéki pártokat meg az ellenzéki médiát. Meg úgy gyakorlatilag mindent.
8. Miért indítanának támadást Európa ellen? Ezt a baromságot kitaláltátok, és erőltetitek. Még Ukrajnát sem akarták megszállni.
9. Szerintem Kínának ne üzengessünk.
10. Talán azért lakható az a vidék, mert nincs atomfegyvere. Ha lenne, és ez a majom elkezdett volna keménykedni, akkor az orosz nem tankokkal indul, hanem lebombázza az egészet a francba.

12. Igen, valóban a só manapság akkora biznisz, hogy alig várja a Wagner, hogy bányászhassa.
13. Ja, sokkal jobb, ha egy ilyen mintademokrácia intézi a világ élelmiszer ellátását. :D:D Csak ők termelnek élelmiszert egyébként tényleg.
14. Oszt mi is lesz helyette okoska?
15. A nép eldöntheti, hogy mit akar? Mondjuk a Krími Autonóm Köztársaság nem akar Ukrajna része lenni. Ezzel a szabadságjoggal mi van?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.02. 21:10:50

@tiltsál ki te gyökér: már megint rendesen megdolgozol a pénzünkért komcsikám!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 21:17:58

@Boldeone2: "Ne cifrázzuk: a Putyin által felfegyverzett donbassi bűnöző szeparatisták harcoltak az ukrán hadsereg ellen ès mindkét oldalon voltak áldozatok!"

Így van, mindkét oldalon. Egyik sem jobb a másiknál. Ezekkel a rühes oroszokkal is meg vagyunk áldva, és ráadásnak rögtön itt vannak az ukránok. Egykutya.

"Zelenszkij most nèpszerűbb Ujrajnában mint mikor megválasztották!"

És most hirtelen hitele lett az ukrán kormánymédiának és a szavazatvásárló bizottságoknak? :D Hol vannak az ellenzéki vélemények, te szoktál olyat olvasni?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 21:21:50

@tiltsál ki te gyökér: "A nép eldöntheti, hogy mit akar? Mondjuk a Krími Autonóm Köztársaság nem akar Ukrajna része lenni. Ezzel a szabadságjoggal mi van?"

Nem tanultad meg a leckét, a krími népszavazást elcsalták, a mai ukrán egységes közakaratot viszont híven kifejezi az elnökük szava és punktum.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 21:26:02

@Boldeone2: "hogy Ukrajna valamilyen módon győzni fog, mert az egèsz nyugat úgy beleállt a küzdelembe , hogy nem veszthet. A kerdès hogy mi a győzelem ? "
:D:D::D:D:DD:D:
Háháháháhá. 10 hónapja még arról pofáztál, hogy a bekerített ukrán hadseregnek könnyű dolga lesz Vlagyivosztokig zavarni a ruszkikat.
Mpst már ott tartasz, hogy mi a győzelem? Hát, könyveljök el győzelemnek, hogy szétlőtték az országot, elmenekült 15 millió ember és elveszett a 20%a. Rábaszott a Putyler, mert nem 50% és nem 25 millió menekült el.

"Szerintem Dèl- Ukrajna ukrán lesz, a Donbass meg orosz ..
Jós nem vagyok, de ezt kellene elfogadni mindkét fèlnek ( etnikai realitás )"

Mondom én, hogy változik a tartótisztjeid hozzáállása. Fél éve még egy négyzetmétert sem

Ha egy Nato tagot megtámad valaki"

- Pont azt írtam, hogy arra nincs\nagyon kevès az esèly, de a magyar kisebbsègen mèg csattanhat az ostor-Orban rossz politikája miatt !
Aham. A rossz politikája miatt kezdték el basztatni őket már tizenéve.

"Egyèbkènt, egy vèletlen fegyveres konfliktusban a román szomszèdok az ukránok pártját fognák....( Ne legyen ilyen, persze ...)"
Ja, egész biztos imádják a románok az Ukránokat...

"Magyarország -Orbánèk miatt -pária az EU-ban , NATO -ban. A Biden admin ki nem állhatja Orbánt ..."
Igen, szar ügy, ha valaki a saját népének az érdekeit nézi, nyilván nem szeretik.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 21:30:10

@Androsz: Igen, persze, tudom, hogy a nép utálja az oroszokat.
Miért is akarna egy orosz nemzetiségű, orosz anyanyelvű ember egy olyan országhoz tartozni amelyik mindenféle gazdasági meg társadalmi mutatók alapján nagyságrendekkel jobb, mint Ukrajna, ahol legalább nem beszélheti a nyelvét meg betiltották a kultúráját?

Ja, meg vajon miért nem Svájc egyik kantonját foglalta el az orosz? Vagy Odessza miért nem lett szeparatista állam?

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 21:31:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mondtam már apó, hogy akkor ugass, ha valamit adsz a közösbe. Te nem adózol szóval ne siránkozz

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 21:34:53

@Boldeone2:
"Zelenszkij most nèpszerűbb Ujrajnában mint mikor megválasztották! A tènyek azt mutatják, hogy az orosz hadsereg elfoglalt ott rablás, rombolás, gyilkoságok , nemi erőszak kísèri őket!"
Mondja az ukrán sajtó.

"Vagyis : Teljesen jogos a totális harc velük szemben !
Putyinnal meg hièna,hadsereggel nincs ès nem is lehet alku!"
Mintha fél órával ezelőtt még felfogtad volna, hogy mi lesz a vége. De persze, nem te vagy a fronton,meg nem is a ripacs, szóval lehet keménykedni.

"Az Ukránok a hazájukèrt küzdenek!"
Azért a hazáért, ami nem akar Ukrajna része lenni?
Kicsit meg vagy zavarodva elvtárs..

Boldeone2 2023.02.02. 21:46:05

@Szentgáli Zsolt: Köszönöm èn is a pozitív visszajelzèst!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 21:47:49

@tiltsál ki te gyökér: "Ja, egész biztos imádják a románok az Ukránokat..."

Ha Brüsszel azt mondja a román kormánynak, hogy tessék imádni az ukránokat, vagy ugrik az apanázs, akkor imádni fogják az ukránokat. Az, hogy a nép mit gondol, nem biztos, hogy érdekelni fog valakit.

Nekem valahogy hiányzik egy-egy eltévedt beszámoló a tömeg által pépesre vert öreg fazonról, aki Kijevben a Lenin-rendjével a kabátján egy sarlós-kalapácsos zászlóval menetelt. Mert mindig vannak hülyék is. Vagy bármilyen jele annak, hogy az ukrán közvélemény nem egyetlen gránittömb. Mert sosem szokott az lenni. De nem hallunk semmilyen hangot sem nyugatról, sem Ukrajnából, amely ne az ukránokat éltetné. Kék-sárga avatárja lett a facebookos átlagparasztnak? Pipa, hallottuk már. És vörös csillagos senkinek nem lett? Amerikában (ahol a facebook lakik) a vörös csillagot nem tiltja a törvény, mégsincs senki, aki ezt bevállalná? Senki? Egyáltalán senki? Ez a nagy egység finoman szólva is fura. Talán nem is minden olyan demokratikus ebben a világban...

Boldeone2 2023.02.02. 22:01:58

@tiltsál ki te gyökér: Háháháháhá. 10 hónapja még arról pofáztál, hogy a bekerített ukrán hadseregnek könnyű dolga lesz Vlagyivosztokig zavarni a ruszkikat."

- Ne hazudj patkány! Ilyet SEHOL nem írtam! Idèzd ide, vagy hazug ember vagy!

Mpst már ott tartasz, hogy mi a győzelem? Hát, könyveljök el győzelemnek, hogy szétlőtték az országot, elmenekült 15 millió ember és elveszett a 20%a. Rábaszott a Putyler, mert nem 50% és nem 25 millió menekült el."

- Bizony , Putler rá fog baszni, meg a hozzád hasonló putyinsta szemètládák is, akik az ukránok vesztesègein örömködnek!

Mondom én, hogy változik a tartótisztjeid hozzáállása. Fél éve még egy négyzetmétert sem"

Ad 1, tartótiszed neked van , Orbánista degenerált, ad 2 a második állításod megint a szokásos kamu , kitaláció!

Aham. A rossz politikája miatt kezdték el basztatni őket már tizenéve."

- Az orosz- szovjet vèdenceid basztatják a többi európai szomszèdjukat kb 200 ève! Tanulj törit, troll !

Ja, egész biztos imádják a románok az Ukránokat..."

- Az oroszokat utálják, megint csak töri amihez sötèt vagy ....

Igen, szar ügy, ha valaki a saját népének az érdekeit nézi, nyilván nem szeretik."

- Orbán ès a sleppje csak a saját hatalmi èrdekeit nèzi, te meg a hozzád hasonló fogyatèkos H gyerek meg beveszik a narratívát!
Nektek mindegy mit mond Orbán , az a szent !

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 22:04:36

@Androsz: Hát a vörös csillagnak ehhez semmi köze. Z betű miatt viszont már ítéltek börtönre valami német idiótát, aki az autójára festette és azt hitte, hogy szólásszabadság van.

Boldeone2 2023.02.02. 22:06:30

@tiltsál ki te gyökér: tudod ki mondta ezt, troll , 15 éve ???

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Méghozzá egy olyan katonai agresszió, amely nem egyszerűen csak egy vitatott területet, terület fölötti dominanciát céloz meg, hanem egyértelmű fenyegetést is jelent minden olyan vezető és állam számára, amely korábban a Szovjetunió birodalmához tartozott, és ma Nyugat-barát, vagy Nyugat-baráttá akar válni. Grúzia sorsa egy jelzés a többi olyan Nyugat-barát kormányzat irányába, aki azon töri a fejét, hogy a NATO-hoz csatlakozzon – rögtön elsőnek Ukrajnát kell megemlíteni, akinek ez nyilvánvaló törekvése

A főnököd! Nektek - agyhalottaknak - az a narratíva az elfogadott mindig, amit a főnök mond !
Orbannak 15 ève meg volt mersze kimkondani az igazságot !

Boldeone2 2023.02.02. 22:11:51

@Boldeone2: Mondja az ukrán sajtó."

Az ukránok mondják, nem az ukrán sajtó

Mintha fél órával ezelőtt még felfogtad volna, hogy mi lesz a vége. De persze, nem te vagy a fronton,meg nem is a ripacs, szóval lehet keménykedni."

- A vège az lesz, hogy Putyin elveszti a haborút, az olyan ócska nácik mint elhallgatnak!

Azért a hazáért, ami nem akar Ukrajna része lenni?

- Honnan veszed? Mèg Kína sem ismeri el a ruszki " nèpszavazas " eredmènyèt!

Boldeone2 2023.02.02. 22:22:50

@tiltsál ki te gyökér: 1. Amit az oroszok művelnek a megszállt területeken, az népirtással ér fel"
- Vègte elismered , vagyis megsèrtik a nemzetközi jogot!

2. De bizony, hogy elfoglalhat. Erről szól a történelem. Most látsz ilyet először?

- Hagyja nekik a nenzetközi közössèg , úgy járunk mint Hitlerrel! Nyilván nem hagyható a ruszki agresszió

4. Hazugság. Egy csúnya nézést nem kapott Európa."

- Á, nem ..csak minden hèten atommal fenyegetik! Hülye vagy!

5. Az orosz jogállam az nekünk annyira jó lenne?

- Jó!

6. Ezt a marhaságot. Fasizmus? Háát, azov ezred fasiszta, az tény. Szerintem az olyan kijelentések, hogy az ukránok több ezer éve itt vannak, az is fasiszta. De egy nép teljes kultúrájának a betiltása is eléggé fasiszta dolog, nem?

- Szerinted a cárok mit csináltak 200 èvig a mai ukrán területeken??? Pont Zelenszkij kezdett volna jogokat adni!

7. Demokrácia remek rendszer, csak akkor Ukrajnában miért tiltották be az ellenzéki pártokat meg az ellenzéki médiát. Meg úgy gyakorlatilag mindent."

- Ez butság ! Ukrajna megtámadása után tiltoták be a putyinista pártokat !
Ukrajna hiányos demokrácia , vagy hibrid rendszer , Oroszország totalitárius !

8. Miért indítanának támadást Európa ellen? Ezt a baromságot kitaláltátok, és erőltetitek. Még Ukrajnát sem akarták megszállni."

- Persze , Kievbe bulizni mentek ...Megint ott a töri könyv , mit műveltek itt az oroszok \ szovjetek Európában!

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 22:22:57

@Boldeone2:
Boldeone2 2022.04.13 00:17:57
Baromság! Mèg csak most fog az ukrán hadsereg az eddigieknèl is hatèkonyabb fegyvereket kapni , a hadállomány növekszik

Az orosz minimálbèr havi 13850 rubel ,ami most 100 dollárt èr már ...Afrikai szintre fogják nyomni a putyini rezsimet ...

Be kell menni Ukrajnába, amíg nem kèső . Itt most egy kontrollt vesztett , pszichopata tömeggyilkost kell megfèkezni valahogy . Az orosz hadsereg már majd 3\4 ott van Ukrajnában , de az ukránok hősiesen ellenállnak . Vagyis van remény a győzelemre , csak időben kell lèpni

Ha most megússzuk a háborút , holnap már nem fogjuk ! Az őrült nem fog leállni , megtámadja Európát
Ne legyen senkinek illóziója , ami most folyik egy elmeháborodott, paranoiás diktátor kihívása a szabad világ, Európa , a szabad világ ellen

A körbekerített helyzeti előnyben van.... :D:D:

Egy kretén vagy, de legalább hamar elfelejted, hogy miket írkáltál.

Szóval, hol is van, hogy a szankciókkal meg az ukránokkal előre a győzelembe? Már a Krím ment a levesbe, Donbász is. Meg pár millió ukrán is. Igazi sikersztori.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 22:23:40

@Boldeone2: "Orbannak 15 ève meg volt mersze kimkondani az igazságot !"

Aha, szóval te akkor ezt nem érted! Nem baj, segítek. Orbán ma nem akar összeveszni az oroszokkal. Mersze lenne hozzá, de hála az égieknek, nála nem a mersz a fontos, hanem az érdek. És az ő érdeke sok részletben egybeesik az én érdekemmel, meg a feleségem érdekével, meg a legjobb barátaink érdekével. Nyugaton rendre pofázni kezd valami barom, akinek van mersze és van pozíciója is, csak esze nincs. Rémülten figyelem, ahogy az ilyen idióta játszik a tűzzel, kockáztatva a saját országa sorsát. Orbánt most nem a mersz hajtja, hanem a "stratégiai nyugalom", vagyis hogy nem akar összeveszni egy olyan országgal, amelytől gazdaságilag függ akár az ország érdeke, akár az ő baráti körének érdeke. Lehet, hogy te fotelforradalmárként hősiesen kiállsz a rusnya elnyomó Oroszország ellen, mert te nem ütöd meg senkinek az ingerküszöbét, de ha angol lennék, ideges lennék a kormányom karcsörtetése miatt. Scholz simán gyáva, mint kiderült, belpolitikai értelemben, de ez most a külpolitikában is késlelteti a katasztrófát. Macron valamiért nagyon lapít mostanában, vagy a sajtó cenzúrázza, nem tudom. De az angolok idegesítően izgágák. Azt hiszik, hogy messze vannak az oroszoktól, és hogy Amerika őket védi.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 22:24:43

@Boldeone2: "- Vègte elismered , vagyis megsèrtik a nemzetközi jogot!"
Idéztem a posztot, te szerencsétlen, nem zavar?

"- Á, nem ..csak minden hèten atommal fenyegetik! Hülye vagy!"
Persze. Azzal kezdték ugye? :D:D

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 22:26:55

@Boldeone2: "Az ukránok mondják, nem az ukrán sajtó"

Nem hiszem, hogy személyesen te tíznél több ukránnal beszéltél volna az elmúlt egy évben. Pedig milliónyian vannak. Te is csak azt tudod róluk, amit a sajtó megjelentet, ezt tartsd észben.

Boldeone2 2023.02.02. 22:30:18

@tiltsál ki te gyökér: Ezt írtad :

Háháháháhá. 10 hónapja még arról pofáztál, hogy a bekerített ukrán hadseregnek könnyű dolga lesz Vlagyivosztokig zavarni a ruszkikat."

Èn ilyet SEHOL nem írtam! Már megint hazudsz ! A Fene kurva anyádat !

Ukraine war 2023.02.02. 22:32:05

Magyarország éppen Ukrajna győzelmében érdekelt annak dacára, hogy a kijevi vezetés nem rajong a magyar kisebbségért Kárpátalján. Hogy miért?
1.) Ha Oroszország győz és megszállja letiporja Ukrajnát, akkor határos lesz velünk. Az orosz határsávba kerülünk, egészen biztosan beleszól ügyeinkbe és idővel mi lesz a kelet-nyugat közti új demarkációs vonal.
2.) Az orosz terjeszkedés számára mi leszünk az új célterületek egyike Ukrajna bekebelezése után.
3.) Ukrajna megszállása precedens lesz a kis államok bevételére az egész világon

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 22:35:20

@Boldeone2: "Szerinted a cárok mit csináltak 200 èvig a mai ukrán területeken??? Pont Zelenszkij kezdett volna jogokat adni!"

Miért nem rögtön az ókorban keresel okokat? Zelenszkij a vezetője egy olyan államnak, amely az EU-ba való felvételét követeli most. És évek alatt nem tett semmit, ami emlékeztetne a kisebbségi jogok védelmére. Csak azért ússza meg, elég szégyenteljes módon, mert a legnagyobb kisebbség "putyinista", vagyis nem is ér. A román, lengyel, bolgár, magyar kisebbség meg nem fontos, hiszen nem zsidók. Nem a cárokkal kell takarózni. Németországról sem mondhatja senki, hogy náci, mert az már nyolcvan éve volt, kicsit már megbánták, és egyébként sincs olyan sok náci a mai Németországban. Akkor a cárok sem számítanak már.

Boldeone2 2023.02.02. 22:40:01

@tiltsál ki te gyökér: 160 ezer fővel a háromszor akkora Ukrajnát csak a te álmaidban akarta bárki elfoglalni, te pöcs."

Szerinted akkor mit kerestek Kievben a Spetznaz egysègei te, kretèn? Putykó elmèrte Ukrajna erejèt ès a nyugat elkötelezettsègèt !

Megint ott a töri könyv , mit műveltek itt az oroszok \ szovjetek Európában!"
Te ne gyere a törikönyvvel, te szerencsétlen, fogalmad sincs semmiről."

- Szerintem kèrdezd meg a nagyanyádat , milyen volt a ruszki erőszakolók elől futni , degenerált fasz ! Európban mindenhol rossz emlèkeket őriznek az orosz megszállasról!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 22:42:53

@Boldeone2: Van valami konkrét oka annak, hogy adsz nekem egy linket valami zugjogvédő bagázs honlapjára, akikről még az angol Wikipedia is csak pár szót tudott összegyűjteni? Ezeknek az a jelszava, hogy "haladó demokrácia világszerte", te még felülsz egy ilyen hippicsürhe szövegének? Felnőttnek hittelek.

Jager_ 2023.02.02. 22:43:35

@Thorazine: Az orosz terjeszkedés listáján egészen biztosan ott vagyunk. Mondjuk úgy középtávon biztosan. Ukrajna után jön a Baltikum, Moldavia, aztán mi jövünk. Orbán biztosan örömmel adja át Putyinnak az országot és lesz itt Putyin helytartója. Szerintem már meg is egyeztek.

Boldeone2 2023.02.02. 22:44:30

@Androsz: És évek alatt nem tett semmit, ami emlékeztetne a kisebbségi jogok védelmére"

Úgy tudom a román ès a lengyel állammal megegyezett oktatás ügyben
De , legyen igazad, egyèbkènt èppen az ottani nacionalista sèrelmek miatt haladt nehezen
Ne feledjük , Zelenszkij egy libsi zsidó , eleve egy libsi programot hirdetett meg , távlatilag donbassi autonómia

Boldeone2 2023.02.02. 22:48:52

@Androsz: Sem idő, sem hely nincs rá hogy mindent elmagyarázzák , de hidd el , kèpben vagyok Ukrajnát illetően - vannak kint ecte magyar ismerőseim , meg kijáró civil szervezetek ...Zelenszkij egy közèpszerű elnök volt, a haború tette nèpszerűbbè

A nyugati típusú demokrácia primátusa vitába most ne menjünk bele, hosszú lenne ...

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 22:51:17

@Boldeone2: " Zelenszkij egy libsi zsidó "
Meg még orosz is. Na, ilyenkor mi van? :D:D:

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.02. 22:51:23

@Boldeone2: "Szerintem kèrdezd meg a nagyanyádat , milyen volt a ruszki erőszakolók elől futni"

Na, ez már értelmesebb gondolat, mint a törikönyvet faggatni ilyenekről. Az én nagyanyám félt az oroszoktól, és mivel folyékonyan beszélt németül, jobban érezte magát, amikor egy elég tisztességtartó német tisztet szállásoltak be hozzájuk. De azért azt is látta, hogy az orosz katonák enni adtak pár ott bámészkodó kisgyereknek. Persze, ez lehetne egy propagandafilm nyitójelenete is, de ez igaz, és csak annyit jelez, hogy alapból azok sem voltak állatok. Jöttek és lőttek, mert itt voltak a németek, akik több millió orosszal/szovjettel végeztek a saját hazájukban, mi, magyarok meg melléjük álltunk. Ők ennyit tudtak rólunk, de nem mészároltak. Olyan is volt, meg ilyen is. Háborúban sokminden megesik. Azokat kellene faggatni inkább, akik háborúba küldik őket.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.02. 22:55:20

@Thorazine:
Látom, nem unjátok ezt a baromságot.
Nem, nem lehet fenntartani, hogy megszálljanak egy országot. Főleg nem hosszú távon.
1.) Ha Oroszország győz és megszállja letiporja Ukrajnát, akkor határos lesz velünk.
Nem, hiszen ilyenre esélye sincsen, sőt, szándékában sincs. Ez a riogatás, amit nyomtok, és rohadt unalmas. Megszállja? És? 30 millió embert naponta ellenőriz? Az amcsiknak sem jött be sehol, de már Hitleréknek sem sikerült.
2.) Az orosz terjeszkedés számára mi leszünk az új célterületek egyike Ukrajna bekebelezése után.
Még nagyobb baromság. Még amikor egyeduralkodó és megállíthatatlan hatalom volt, akkor sem próbálta meg annektálni a KKEurópai államokat. MInek?
3.) Ukrajna megszállása precedens lesz a kis államok bevételére az egész világon
Jajj..

birkamenet 2023.02.02. 23:07:36

@tiltsál ki te gyökér:

Nem megy nejed a KREML PROPAGANDA pöcsi, minél jobban sz.opod putyin gazdád farkát, annál többen látják, hogy csak hazudsz.

Baromgyerek, a ruszkik egész Kelet-Európát megszállták még anyád életében! Ti fidesskomcsik azóta is ezt sirjátok vissza!

birkamenet 2023.02.02. 23:09:40

@Androsz:

A ruszkik által megerőszakolt 100 ezer nagyar nővel mi van te KREML PROPAGANDISTA? F.aszagyarekek vóttak apádék?

Boldeone2 2023.02.02. 23:28:41

@tiltsál ki te gyökér: Egyébként mesélj, mikor is volt orosz megszállás. Mert szovjet volt, és figyelj, nálunk épp a 2. és 4. Ukrán front fosztogatott, és szóval lehet, hogy nagyanyádat nem orosz baszta meg, hanem ukrán"

- Senki nem hívta őket szinte szovjetnek, hanem oroszoknak! Az ukrán frontnak csak a neve volt az, de az egèsz SZU - ból jöttek Katonák! A tisztek azért inkább oroszok voltak , az erőszakolók távolkeletiek..

El akarták foglalni háromszázan az országot, nyilván....
AZ feltűnt, hogy nem mutattak egy rohadt képet sem a specnazos hullahegyekről? Vagy a foglyokról?"

- Meg akarták ölni Zekenszkijt . A harcok dokumentáltak kiev belvárosaban

1. Azt hitték, hogy az ukrán vezetés elmenekül, el lehet foglalni a kormányzati központokat, le lehet fegyverezni az országot viszonylag nulla áldozattal"

- Egy 13,6 millió ember által választott legitim elnök miért meneküljön? Megölni akarták, egyèbkènt, ami egy aljas volt KGB - S elnökhöz "illő" lett volna ...

2. Elterelő hadművelet. Az ukrán erők odavonulnak, hogy védjék a fővárost, közben délen lehet előrenyomulni.
Azt rajtad meg a tartótisztjeiden kívül senki nem gondolta, hogy 160 ezer fős hadsereggel elfoglalnak egy 30 milliós 600 ezer km2-es országot"

- Tartótisztjeid neked vannak narancs elvtárs! Putyin olyan hülye volt , hogy elhitte elèg lesz egy akkora hadsereg . Nem vèlrtlenül hangoztatta hogy " kèt nap alatt Kievben lenne, ha akarna "

Boldeone2 2023.02.02. 23:33:59

@tiltsál ki te gyökér: Még amikor egyeduralkodó és megállíthatatlan hatalom volt, akkor sem próbálta meg annektálni a KKEurópai államokat. MInek?"

- Nem a lófaxt ! A balti államok annektálasa mi volt ?
A szocialista blokk mi volt szerinted?
Magyarország meg a többi szoci ország nem voltak független államok ! Megszállt országok voltunk, papíron szuverèn államok. Az orosz csizmák taposták földünket 46 èvig !

Boldeone2 2023.02.02. 23:38:18

@Androsz: azért azt is látta, hogy az orosz katonák enni adtak pár ott bámészkodó kisgyereknek."

- Ne hülyèskedj már ! Ez csak elvètve fordult elő szerintem ...Hozzánk is bejöttek - már az őseimhez - ès elvittek mindent ...A termèst, a disznót , a lovat ...
De, vannak durvább dolgok is ...most nem mesèlem el...

chrisred 2023.02.03. 05:43:08

@tiltsál ki te gyökér: "Amit az azov ezred művelt 8 évig az is."

Az azovi ezred nem működött Oroszország területén, ahogy az ukrán haderő sem.

2. 1945 ENSZ.
4. A csúnyán nézés kevésbé lenne zavaró, mint az atommal való fenyegetőzés.
5. A mostaninál nyilvánvalóan jobb lenne.
6. Itt nem egyes emberek nézeteiről van szó (ahogy a magyar államot se teszi fasisztává az, ha Orbán időnként faji és kulturális homogenitásról beszél)), hanem a hatalmi magatartásról. Az orosz állam hivatalosan tagadja az ukrán nép létezését.
7. Nem tiltották be az ellenzéki pártokat, most is ott ülnek a Radában.
8. Egy évvel ezelőtt még azt is hülyeségnek tartották egyesek, hogy Oroszország meg akarná támadni Ukrajnát. Nem megszállásról volt szó, hanem háborúról.
9. Miért ne?
10. Ez az érvelés február 24. óta nem állja meg a helyét. Oroszország bármit megtehet azokkal az államokkal, amelyeknek nincs atomfegyvere.
11. "A nép eldöntheti, hogy mit akar? Mondjuk a Krími Autonóm Köztársaság nem akar Ukrajna része lenni."

Döntsd el, hogy egy népről vagy területről beszélsz. A Krím egészen addig a tatár nép lakhelye volt, amíg a bolsevikok ki nem telepítették őket, hogy oroszokat költöztessenek a helyükre. Mi lesz az ő szabadságjogaikkal?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.03. 07:19:54

@Androsz:

"De azért azt is látta, hogy az orosz katonák enni adtak pár ott bámészkodó kisgyereknek."

Az orosz-szovjet katonák között is voltak rendesek meg szemetek. Mint mindenhol.

Nagymamám mesélte, hogy volt olyan, hogy tényleg semmi ennivalójuk nem volt. Egy orosz katona kenyérrel és szalonnával kínálta őket, de ők annyira féltek, hogy nem mertek enni. Erre az orosz katona rájuk fogta a fegyverét, hogy most aztán davaj enni. És nem, nem volt megerőszakolás, pedig csinos fiatalasszony volt.

Aztán lehet, hogy bepisilt félelmében, erről nem mesélt, de legalább jóllakott. :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.02.03. 08:23:54

@Androsz: a háború első napjaitól harsogott a kormányoldal propagandagépezetéből az a töméntelen hazugság ami nemcsak alapvető tényeket, de a józan észt is felül írta.
Az „ukránok tízezerszámra gyilkoltak oroszokat” dumától az „Ukrajna nácik”-on át az „Ukrajna sosem létezett”-ig, a teljes spektrumot hozta a facebookos söpredék, nyilván a a kormányzat sleppje kicsit finomabban fogalmazott, és mindig ügyesebben csomagolta hogy milyen mélyen benyal Putyin xxeggébe (pl az a vallásszabadságos duma milyen gusztustalan volt, de a "béke" duma is eléggé gáz, főleg a mikor összeveted a háborút éltető pópa védelmével „vallásszabadság” címén).
Amikor Putyin egy éve lerohanta Ukrajnát minden egyértelművé vált. Még az utolsó csicskái is bekussoltak, a csehek elpakolták a komcsi Zemant, Le Pent normális ember bottal se piszkálta, németek felfogták hogy az AfD nem „alternatíva”.
Csak nálunk járatták csúcsra a hülyeséget.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.03. 10:22:09

@chrisred: Ki beszélt arról, hogy az azov Oroszországban működött? Irtotta az oroszokat Ukrajnán és a szakadár köztársaságokban.
Attól náci az ukrán, hogy mondjuk közölte, hogy nincs már korrupció, mert az oroszok a korruptak.

Á, tényleg nem tiltották be őket: Az UNIAN ukrán hírügynökség szerint az érintett pártok és politikai erők: az Ellenzéki Platform – Az Életért, a Sarija Pártja, a Mieink, az Ellenzéki Blokk, a Baloldali Ellenzék, a Baloldali Erők Szövetsége, a Hatalom, az Ukrajna Progresszív Szocialista Pártja, az Ukrajna Szocialista Pártja, a Szocialisták és a Volodimir Szaldo Pártja. Ezek közül az Ellenzéki Platform – Az Életér és az Ellenzéki Blokk számít parlamenti pártnak Ukrajnában.
Végül is biztos maradt olyan ellenzékinek csúfolt valami, ami zselé okosságát hajtja.

De ez a legszebb
"A Krím egészen addig a tatár nép lakhelye volt, amíg a bolsevikok ki nem telepítették őket, hogy oroszokat költöztessenek a helyükre. Mi lesz az ő szabadságjogaikkal?"
Támasszák fel őket, te fasz? 100 éve a Krím gyakorlatilag 80% orosz. Ők dögöljenek meg, hiszen ők csak oda lettek telepítve?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.03. 11:07:21

@tiltsál ki te gyökér:

"közölte, hogy nincs már korrupció, mert az oroszok a korruptak"

Mert a korruptak, akik mind oroszok voltak, elhagyták Ukrajnát. Mondta Zselé.

Oszt most sorra mondanak le a korrupt vezetők - akik ugye már csak ukránok lehetnek. De ez is mind szemfényvesztés, mert attól nem szűnik meg a korrupció, hogy pár bűnbakot kirúgnak. Maga a rendszer ad lehetőséget a korrupcióra, ezért a személycserék nem szüntetik meg.

Ahogy nálunk sem. Jól jellemzi a magyar korrupciót, higy a Sádl még mindig a végrehajtói kamara elnöke.

Arról nem is beszélve, hogy a korrupció egészen az ügyészség legmagasabb szintjéig elér, bizonyíték erre a Sádl széfjében találtak szélsebes megsemmisítése. Ez szerintem még a végrehajtói korrupciónál is sokkal ijesztőbb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.03. 11:09:36

@tiltsál ki te gyökér:

"Az amerikai kongresszus majdnem felvette a terrorszervezetek közé."

Aztán gyorsan rájöttek, hogy Ukrajnában nincs nácizmus, ellenben Magyarországon tombol az antiszemitizmus.

chrisred 2023.02.03. 11:17:26

@tiltsál ki te gyökér: Az azovi ezred a tök ugyanolyan, a Kreml által támogatott szakadár szélsőségesekkel harcolt, és mindkét oldal terrorizálta az ott élő lakosságot. A kettő közül kiemelni az egyik oldalt közönséges propaganda, vagy mindkettőt elítéled, vagy egyiket sem. A második mondat teljesen értelmetlen.

Ismétlem, az ukrajnai ellenzéki pártok nincsen betiltva. A felsorolt szervezetek politikai mozgalomnak álcázott oroszbarát szervezetek, Putyin ötödik hadoszlopa. Vagy a Soros-szervezetek mintájára nevezhetjük őket Putyin-szervezeteknek. Gondolom, amikor a Soros-szervezetek lettek kitiltva Oroszországból, a szemed se rebbent.

"100 éve a Krím gyakorlatilag 80% orosz. Ők dögöljenek meg, hiszen ők csak oda lettek telepítve?"

Ez is egy elmélet, Ceausescu tapsolna neki. Ő sem akarta feltámasztani a székelyeket, helyette románokat költöztetett a helyükre, ezért a számodra Erdély román lett?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.03. 14:55:55

@tiltsál ki te gyökér:

"Nincs olyan mutató, se gazdasági, se társadalmi, se semmilyen, amelyik alapján Ukrajna jobb hely lenne mint Oroszország. "

Már hogyne lenne! Ukrajna az európai demokrácia szíve - legalábbis Charles Michel EU-korifeus szerint. Csak azt felejtette el hozzátenni, hogy az európai demokrácia súlyos szívelégtelenség miatt haldoklik.

tiltsál ki te gyökér 2023.02.03. 15:50:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Tessék, a nemnáci mintademokrácia...

"Dunda György, a Kárpáti Igaz Szó lapigazgatója is beszámolt a kárpátaljai magyar közösséget ért inzultusokról. „A Munkácsi kistérségben zászlókat és magyar feliratokat távolítanak el, oktatási és kulturális intézmények vezetőit bocsátják el. A turulvesztett munkácsi várban megtiltják Petőfi Sándor mellszobrának koszorúzását, az államnyelvi jogok biztossága iskoláinkat listázza a Beregszászi járásban. És ezek csupán az elmúlt hét történései. Amennyiben visszanyúlnánk egészen 2017 szeptemberéig, egy újságoldal is kevés lenne a méltánytalanságok felidézésére” – írta közösségi oldalán az újságíró."

chrisred 2023.02.03. 19:52:11

@tiltsál ki te gyökér: "Szóval van egy megye, ami el akar szakadni. "

Nem. Van egy megye, amit egyesek el akarnak szakítani. Erőszakosan.

Teljesen mindegy, milyen számot hazudsz, nyolcmilliót vagy nyolcszázmilliót, nem tudod bizonyítani.

Hiába tekeregsz, akkor se jössz ki ebből másképp, csak ha azt mondod, igen, Erdély legyen a románoké, ugyanúgy, ahogy a Krím az oroszoké. Azt persze nem mered, csak mellébeszélsz.

chrisred 2023.02.03. 20:39:27

@tiltsál ki te gyökér: Már arra sem emlékszel, hogy miket zagyváltál össze korábban? Azt írtad, hogy a protoputyinista szervezeteket támogatják nyolcmillióan. Most meg idekevered azokat is, akiket február óta gyilkol, erőszakol, akiknek a házát, értékeit lopja, pusztítja az orosz agresszor hadsereg. Aminek ezek a "pártok" boldogan tapsolnak. Na, ezért lett felfüggesztve a működésük.

Erdély a nemzetközi jog szerint Romániáé, ahogy Krím Ukrajnáé. De már megint zagyválsz, eddig a népek szabadságvágyáról volt szó. Most meg azt mondod, az dönt, hogy a cár rámutat a térképre, és int a hadseregének, hogy ezt foglaljátok el. Ahogy megtörtént 1849-ben és 1956-ban is, és egyáltalán nem az számított, hogy mit akart az a nép, amit leigázott.

Szentgáli Zsolt 2023.02.03. 20:57:28

@tiltsál ki te gyökér: Azért azt tagadni, hogy Oroszországnak szándékában állt / áll Ukrajna megszállása - elég erős tagadása a tényeknek.

Szentgáli Zsolt 2023.02.03. 20:59:47

@Thorazine: Hibátlan érvelés, köszönöm!

Szentgáli Zsolt 2023.02.03. 21:03:43

@tiltsál ki te gyökér: A szólásszabadság nem korlátlan. A magyar törvények is tiltják a horogkeresztet. Szerencsére

Szentgáli Zsolt 2023.02.03. 21:06:20

@tiltsál ki te gyökér: Az ukránok igenis több fronton elérték az orosz határt - és tudatosan megálltak!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.03. 21:27:12

@Szentgáli Zsolt:

"Azért azt tagadni, hogy Oroszországnak szándékában állt / áll Ukrajna megszállása - elég erős tagadása a tényeknek."

Azért azt tagadni, hogy egy 150 ezres sereggel nem lehet megszállni egy 40 milliós, kb. 600 ezer négyzetkilométeres országot - elég erős tagadása a tényeknek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.03. 22:15:53

@tiltsál ki te gyökér: a troll béredet talán nem fedezi, de adok a közösbe én is.

Kurt úrfi aki nem ismeri az NY betűt 2023.02.04. 01:31:26

@Szentgáli Zsolt: Tudatosan megálltak:D
Az megvan, hogy van vagy 600 km határ, ahol egy lövés sem volt?
És ezzel mit akarsz mondani? Hogy annyira nem hülyék az ukránok, hogy megtámadják Oroszországot, és ezzel 8000 atombombát zúdítsanak a fejükre?

youtu.be/oPjbKKpkKMg
Tessék. Egy amerikai szenátor, vietnámi kitüntetett hős beszél. Nyilván putyincsicska, fogalma sincs a háborúról, hiszen nem hozzád hasonló fotelhuszár.

Kurt úrfi aki nem ismeri az NY betűt 2023.02.04. 01:34:50

@Szentgáli Zsolt: "A szólásszabadság nem korlátlan. A magyar törvények is tiltják a horogkeresztet. Szerencsére"
Szerencsére, hogy az ukrán törvények nem tiltják, különben az azovi ezred hogyan is viselhetné, ugye?

Áruld már el, hogy a fajtád miért menteget egy korrupt és nácikat támogató rezsimet? Mert megtámadták?
Tehát ha valakit megtámadnak, akkor ott és akkor törlődik az előélete, minden meg lesz bocsájtva neki?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.04. 10:58:20

@Kurt úrfi aki nem ismeri az NY betűt:

"Tehát ha valakit megtámadnak, akkor ott és akkor törlődik az előélete, minden meg lesz bocsájtva neki?"

Igen, U esetében pontosan erről van szó.

0dzsud0 2023.02.05. 00:23:38

@chrisred: "csak ha azt mondod, igen, Erdély legyen a románoké, ugyanúgy, ahogy a Krím az oroszoké"

Ez azért vicces, mert ballibeink szerint Erdély az nagyon is legyen Románia és mindenkinek kuss, de az oroszajkú területek még akkor is maradjanak Ukrajnában, ha kifejezetten Oroszországhoz akarnak tartozni. Csak a szokásos kettős mérce, nagyon meglepődött mindenki.

chrisred 2023.02.05. 10:55:07

@0dzsud0: Igen, ez az illibsi álláspont fordítottja, ugyanolyan kettős mérce. Persze ott van az a nem csekély különbség, hogy Magyarország két békeegyezményben is elismerte, hogy Erdély Romániához tartozik, míg a Krím minden hatályban lévő nemzetközi egyezmény szerint Ukrajnát illeti meg.

atomic power 1986DucaDuca 2023.02.05. 12:59:33

@chrisred:

"Persze ott van az a nem csekély különbség, hogy Magyarország két békeegyezményben is elismerte, hogy Erdély Romániához tartozik, míg a Krím minden hatályban lévő nemzetközi egyezmény szerint Ukrajnát illeti meg."

Bizonyos esetekben a nemzetjözi egyezményeket felülírják. Az 1966-ban elfogadott két emberi jogi egyezségokmány kinyilvánította, hogy „minden népnek joga van az önrendelkezésre”. 1970-ben az ENSZ Közgyűlés által elfogadott, az államközi kapcsolatokat szabályozó nemzetközi jogi elvekről szóló nyilatkozatban kimondta, hogy korlátlan önrendelkezési joggal a gyarmati vagy más idegen uralom alatt levő népek élhetnek. Egyebekben legfőbb védendő érték a szuverén állam egysége és területi sérthetetlensége, azaz a status quo. A nyilatkozat viszont egyetlen kivételt említett: ha egy állam kormányzata nem képviselné az „egész népet”, mert annak egy részével szemben faji vagy más jellegű diszkriminációt alkalmaz, akkor gyakorlatilag feléled a jogaiban sértett nép önrendelkezési joga. Ilyen esetben az utóbbi jogszerűen kísérelheti meg a központi hatalomtól való elszakadást.

0dzsud0 2023.02.05. 17:14:27

@chrisred: Szerintem az még mindig sokkal következetesebb, hogy ha Erdély sem lehet Magyarország, akkor az oroszlakta ukrán területek meg nyugodtan lehet Oroszország, nekünk ez komoly erkölcsi törést nem okoz. És valójában mégcsak igazat sem írsz, ebben ugyanis pont semmi kettős mérce nincs. :)

chrisred 2023.02.05. 17:26:03

@atomic power 1986DucaDuca: De ez természetesen Krím vagy Erdély önállóságára vonatkozik, és nem arra, hogy melyik országhoz tartozzon.

chrisred 2023.02.05. 17:28:58

@0dzsud0: Vagyis akkor nem fáj, hogy Erdély Romániáé, csak azért, hogy az oroszok megkaphassák a Krímet?

atomic power 1986DucaDuca 2023.02.05. 20:54:53

@chrisred:

"De ez természetesen Krím vagy Erdély önállóságára vonatkozik, és nem arra, hogy melyik országhoz tartozzon."

Óriási hiba volt, hogy a SZU-ban a köztársaságok közötti határokat nem az etnikai hovatartozásra tekintettel vonták meg. A határok ilyen módon történő végleges rögzítése sértette a népek önrendelkezési jogát a felbomlás utáni időszakban.

0dzsud0 2023.02.06. 05:01:57

@chrisred: Fáj vagy sem, ezzel kell együttélnünk. Olyan viszont nincs, hogy Ukrajnát minden határon túl támogassuk, de a magyar érdekeket/sérelmeket viszont bármikor figyelmen kívül lehet hagyni. Ha ez az illibsi álláspont, akkor ez bizony sokkal felvállalhatóbb, mint a mindenkori kettős mércével mérő liberráltaké.

chrisred 2023.02.06. 05:37:43

@atomic power 1986DucaDuca: Nem hiba volt, hanem már a cári időkből átvett orosz birodalmi gyakorlat, hogy az elfoglalt és a birodalomhoz csatolt területeken élő etnikai kisebbség identitását és közösségtudatát megtörjék. Oroszokat telepítettek közéjük, hogy szétverjék az egységes etnikai tömböket, betiltották a nyelvüket, a kultúrájukat.

chrisred 2023.02.06. 05:41:13

@0dzsud0: Szerintem nem kettős mérce, ha azt mondjuk, ha azt csinálják Ukrajnával, amit száz éve Trianonban Magyarországgal csináltak, az méltánytalan sérelem.

atomic power 1986DucaDuca 2023.02.06. 09:27:09

@chrisred:

"Nem hiba volt, hanem már a cári időkből átvett orosz birodalmi gyakorlat, hogy az elfoglalt és a birodalomhoz csatolt területeken élő etnikai kisebbség identitását és közösségtudatát megtörjék."

Az a baj, hogy az ukrán politikai vezetés a függetlenné válás után ugyanezt a politikát követi. A cél nem az ország két részének megbékítése volt. Ukrajna a 14. századtól állandóan idegen uralom alatt állt. A politikai veztők talán ezért sem képesek a kompromisszumra, másolják a korábbi gyakorlatot, akaratlanul is elősegítve az ország felbomlását.

"Oroszokat telepítettek közéjük, hogy szétverjék az egységes etnikai tömböket, betiltották a nyelvüket, a kultúrájukat."

Ukrajna olyan ország, amely minden szomszédjátől kapott területet. Etnikailag, kulturálisan, vallásilag, nyelvileg az ország nyugati és keleti része eléggé eltérő képet mutat. A nyugat nagyrészt katolikus, a kelet nagyrészt orosz ortodox. A nyugat ukránul beszél, a kelet többnyire oroszul. Ezek a tények, függetlenül attól, hogy ez a történelem folyamán hogy alakult ki.

0dzsud0 2023.02.07. 23:52:59

@chrisred: "Szerintem nem kettős mérce, ha azt mondjuk, ha azt csinálják Ukrajnával, amit száz éve Trianonban Magyarországgal csináltak, az méltánytalan sérelem."

Abban igazad is lenne, csakhogy van némi probléma a párhuzammal. Egy olyan Ukrajna a szomszédunk, ami a tőlünk is kapott területei kapcsán nemhogy nem szolidáris velünk az igazságtalan trianoni békediktátum miatt, de mégcsak nem is semleges vagy visszafogott, hanem ellenkezőleg: minden alkalmat megragad, hogy szítsa ellenünk a gyűlöletet és elnyomja kisebbségeit, többek között a magyarokat is. Tudod, egál nem akkor lesz, ha mi viszont jófej módra elkezdjük a kiállást Ukrajna mellett, akiktől mást sem kaptunk/kapunk a "megérdemeltétek Trianont és dögöljetek meg"-en kívül. Szóval de, marhára kettős mérce, amit tolsz. Nem gond, senki nem gondolhatja komolyan Erdély visszaszerzését és az ukránoknak sem kell semmi rosszat kívánni, de a kettős mércére azért mégis szabadjon már rámutatni...meg behányni tőle! :) Arról már nem is beszélve, hogy hazug módon azt sugallod, mintha klasszikus ballib fogás lenne Trianon méltánytalanságát hangúlyozni és nem csak abból a célból kezdene ez most erősödni, hogy annak analógiájára az ukránokat lehessen támogatni. Szabad persze ezt is, csak nekem meg szabad észrevenni, átlátni rajta és rendkívül szánalmasnak találni. :))

0dzsud0 2023.02.08. 00:04:53

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A több, mint 20.000 kommentedben egyet nem lehet felfedezni, amiben ne ez a nullIQ-s, személyeskedő "fideszeseg hülyég höhöhö, röfröfröf" menne, egy érved nem volt még életedben. Eskü nem tudnék egyetlen fidesznyuggert sem mutatni, aki sötétebb lenne nálad, ilyen egyszerűen nem létezik, te vagy a legeslegbutább semmirekellő valaha. Még a userneveden is mindig megállok egy pillanatra elmélázni, hogy atyaég, "másztesz digrii", ez a gyerek mennyire retardált. Gondolom, hatalmas poénnak gondoltad, amikor először bepötyögted. :D Sportautós profilkép, kommentek ezrei index-címlapra kipakolt kurvák fotói alá. Az örök 14 éves. Világ szánalma...még magadat sem tudod meggyőzni arról, hogy ne te lennél a legtompább kés a fiókban. :D

chrisred 2023.02.08. 06:32:48

@0dzsud0: "Egy olyan Ukrajna a szomszédunk, ami a tőlünk is kapott területei kapcsán nemhogy nem szolidáris velünk az igazságtalan trianoni békediktátum miatt,"

Ukrajna soha nem kapott tőlünk területet, Kárpátalját Csehszlovákiától csatolták el a párizsi békében az oroszok. Amúgy egyetlen velünk szomszédos ország sem szolidáris velünk a trianoni békediktátum kapcsán, de ez téged mondjuk Szerbiával kapcsolatban nem zavar.

"Arról már nem is beszélve, hogy hazug módon azt sugallod, mintha klasszikus ballib fogás lenne Trianon méltánytalanságát hangúlyozni és nem csak abból a célból kezdene ez most erősödni, hogy annak analógiájára az ukránokat lehessen támogatni."

Te hazudsz, amikor azt írod, hogy szerintem a ballibeknek ez az álláspontja. Alig pár kommenttel ezelőtt írtam le, hogy a ballib és az illib szemléletet egyaránt kettős mércének tartom.

0dzsud0 2023.02.08. 09:06:11

@chrisred: Nyilván jó ez a magyarázkodás, hiszen csak '91 óta van olyan, hogy Ukrajna, de ettől még az Ukrajna részét képező Kárpátalja egykor Magyarország volt. Most azt próbálod előadni, hogy az ukránok ezzel nincsenek tisztában, vagy mégis mit szeretnél? :)

"ballib és az illib szemléletet egyaránt kettős mércének tartom."

Eddig is világos volt ez az álsemleges szereped, ami viszont problémás, hogy egyenlőségjelet teszel a kettő közé. Nem egyenlő, magyar nézőpontból az illib szemlélet vállalható, a ballib meg vállalhatatlan. És félreértés ne essék: még az sem kettős mérce, ha valaki azt mondja, hogy nekünk mindent vissza, miközben a nettó oroszajkú és oroszlakta területeket meg nem gond, ha Oroszország viszi. Az ott élőket ugyanis az ukránok jó szokásukhoz híven hosszú évek óta terrorizálják és Volhínia lengyelmentesítése után most szerettek volna sort keríteni az oroszok kiirtására is a keleti országrészben. Te vagy egy ócska hazudozó, ha ezt szeretnéd párhuzamba állítani a trianoni állapotokkal.

chrisred 2023.02.08. 11:57:26

@0dzsud0: "Nem egyenlő, magyar nézőpontból az illib szemlélet vállalható, a ballib meg vállalhatatlan."

Nem bizonyítasz, nem érvelsz, egyszerűen csak azt mondod, az a magyar nézőpont, ami neked tetszik. Pedig bámennyire is fáj, az illib meg a ballib nézőpont egyaránt magyar nézőpont, meg az összes többi is, ahogy a magyarok gondolkodnak a világról.

"És félreértés ne essék: még az sem kettős mérce, ha valaki azt mondja, hogy nekünk mindent vissza, miközben a nettó oroszajkú és oroszlakta területeket meg nem gond, ha Oroszország viszi. "

De, ez kettős mérce, mert ha Oroszország viheti a többségi és kisebbségi orosz lakta területeket más országokból, akkor azzal azt mondja, hogy Románia is vihette a többségi és kisebbségi román lakta területeket.

"Az ott élőket ugyanis az ukránok jó szokásukhoz híven hosszú évek óta terrorizálják "

Ez ugyanolyan propaganda, mint amivel a kisantant országok kábították a nyugati közvéleményt Trianon előtt, hogy a magyarok évszázadok óta terrorizálják a nemzeti kisebbségeket. A Donbaszban teljesen jól megvoltak egymással a különböző etnikumok, és együtt utálták az orosz és ukrán oligarchákat.

0dzsud0 2023.02.08. 12:44:12

@chrisred: "Nem bizonyítasz, nem érvelsz, egyszerűen csak azt mondod, az a magyar nézőpont, ami neked tetszik."

Ilyet mondjuk pont nem írtam, fentebb pedig többször is kifejtettem, miért gondolom úgy, ahogy. Lehet máshogy gondolni, de ne tégy egyenlőségjelet a kettő közé, mert nem ugyanaz. :)

"De, ez kettős mérce, mert ha Oroszország viheti a többségi és kisebbségi orosz lakta területeket más országokból, akkor azzal azt mondja, hogy Románia is vihette a többségi és kisebbségi román lakta területeket."

És vihette is, nem igaz? Ha egyenlőre szeretnéd kihozni a kettőt, az csakis úgy lehetséges, ha

a) most az oroszok is viszik az ukrán területeket, vagy
b) mi is visszakapjuk, amiket tőlünk vettek el.

Ha tőlünk elvehették, most viszont az ukránoktól nem veszik el, az bizony nem egyenlő. Ha az oroszok viszik, majd utóbb megjegyezzük, hogy ez nem volt szép. Ez is több lenne egyébként, mint amit mi a szomszédainktól valaha kaptunk...

Ami a fentiekhez képest az ukránok javára és a magyarok kárára torzít, azt hívom ballib kettős mércének, és finoman szólva sem győztél meg, hogy nem jogosan.

"Ez ugyanolyan propaganda, mint amivel a kisantant országok kábították a nyugati közvéleményt Trianon előtt, hogy a magyarok évszázadok óta terrorizálják a nemzeti kisebbségeket."

Megint az erőltetett párhuzamok. Hát nem. Amikor rólunk mondták ezeket, akkor az nem volt igaz (ehhez képest a hazai ballibektől a mai napig ezt hallgatjuk), az ukránok viszo

A Donbaszban teljesen jól megvoltak egymással a különböző etnikumok, és együtt utálták az orosz és ukrán oligarchákat."

0dzsud0 2023.02.08. 12:49:42

@0dzsud0: Véletlenül elküldtem (mobilról írok), az utolsó bekezdés szintén véletlen.

...az ukránok viszont tényleg kiirtották a lengyeleket Volhíniában és tényleg rommá terrorizálják a kisebbségeiket, szemben ugye velünk. Meglehetősen sértő, hogy hozzánk akarod őket hasonlítani, a kettő marhára nem ugyanaz. Különben persze mindegy is, teljesen világos, hogy Trianon esetében sem a kisebbségek érdeke volt a meghatározó, Oroszországnak pedig senkit nem kell győzködnie, hogy na eleget bántották-e már az orosz kisebbséget, hogy ráküldje az ukránokra a hadsereget.

chrisred 2023.02.08. 12:56:31

@0dzsud0: De pont ezt írtam korábban. Ha valaki elfogadhatónak tartja, hogy az oroszok magukhoz csatoljanak területeket más országból, akkor azt is kijelenti, hogy az is elfogadható volt, amikor tőlünk csatoltak el területeket Trianonban. Vagy-vagy.

"Ami a fentiekhez képest az ukránok javára és a magyarok kárára torzít, azt hívom ballib kettős mércének, és finoman szólva sem győztél meg, hogy nem jogosan."

"a) most az oroszok is viszik az ukrán területeket, vagy
b) mi is visszakapjuk, amiket tőlünk vettek el."

A másik oldalról meg, ha valaki azt mondja, hogy az oroszok vigyék csak azt a területet, akkor csak akkor nem kettős mérce, ha egyúttal azt is mondja, tartsák csak meg a románok/szlovákok/szerbek azt a területeket, ha már elvitték, lemondunk róla.

Egy szóval sem írtam, hogy a ballib szemlélet nem kettős mérce.

gigabursch 2023.02.08. 13:05:08

Egyetlen egy érv sem amellett, hogy ez az aljadék soviniszta bűnbanda megmaradjon.
www.youtube.com/watch?v=k00JApgRhmE&t=301s

Nem kívánok én nekik rosszat, de jót már nem tudok kívánni nekik.

Lehet itt vitatkozni, meg slavaukrainizni, de a tények makacs dolgok.
Ez az aljas horda (és erre nincs szebb szó) mindent megtesz önmaga és ami még súlyosabb totális gátlástalansággal, hogy ebben a legó-országban mindenkit kiirtson.

Maholnap egy éve tart ez a háború.
Gondolkodjon el mindenki azon, hogy ez a megoldás számára támogatandó!

Aljas rohadékok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.08. 14:04:08

@gigabursch:

Egyre gxorsabban sodródunk a totálus háború, a közvetlen USA-Oroszország hábirú felé.

A maga szempontjából jól csinálja az USA: fokozatosan egyre jobban szorongatja az oroszokat, akik egyre gyengülnek, így várhatóan egyre durvább amerikai ill. nyugati beavatkozást fognak tétlenül tűrni, mert egyre nyilvánvalóbban gyengék.

Pedig tegnap írt az index a NYT egy cikkéről, amely szerint a tankok küldésével az USA már közvetlen részese lesz a háborúnak a szükséges fekderítési és irányítási szoftver ill. hálózat révén.

Sztem az is reális opció, hogy "szabadságolt" amerikai katonák fogják vezetni az Abrams tankokat, később meg az F16-osokat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.09. 10:21:34

"Az ukrán győzelem az atomfegyverek terjedését is akadályozná."

Pont ellenkezőleg. Ukrán győzelem esetén az USA azonnal atomfegyvereket telepítene a gyorsan NATO-taggá váló Ukrajnába.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.09. 18:30:47

@0dzsud0: 70 éve rühelli a mocskos komcsi fajtád amikor a pofájába tolják a saját szarát.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.09. 18:32:20

@0dzsud0: gondolom mikor fecóékat szidtuk, akkor ez nem volt probléma.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.09. 18:34:54

@0dzsud0: Ha még nálam is sötétebb fidesznyuggert akarsz látni, nézz tükörbe!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.09. 18:52:07

@0dzsud0: a durva az, hogy hozzád képest még pártatlan is vagyok. Csak ezt te fel sem fogod.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.10. 14:39:18

@0dzsud0: + a háború során is csak az aljasságotokat bizonyítjátok.
süti beállítások módosítása